Porada 2.
Pracuj nad zbudowaniem zaufania a nie nad wysokością rachunków. Lojalny przede wszystkim!
Nie myśl jedynie o zwiększaniu wysokości płaconych przez klientów
rachunków, ponieważ mogą oni poczuć się przez ciebie naciągani. To prawda, że większy
rachunek oznacza większą sprzedaż. Jednakże techniki sprzedaży zaprojektowane w celu
zwiększenia wysokości rachunków mogą sprawić, że klienci będą czuli presję. Goście przede
wszystkim! Zarabiasz na obsłudze ludzi, a nie sprzedaży jedzenia! Skupiając się jedynie na
obrotach, stawiasz swoich klientów na drugim miejscu. Pomyśl, jeśli każdy, kto kiedykolwiek
jadł w Twojej restauracji, byłby bardzo zadowolony i nie mógł się doczekać powrotu tutaj wraz ze
swoimi przyjaciółmi, jaką wtedy osiągnąłbyś sprzedaż? Mimo że w Twoim lokalu jest miło, a serwowane posiłki są smaczne, jeśli goście będą czuli się naciskani, by zamówić drogie danie, nic nie osiągniesz przez to, że wystawiasz duży rachunek, gdyż klienci nie odwiedzą Cię po raz kolejny.
Porada z książki: Skuteczna promocja i reklama za kilkanaście złotych dziennie (cz. I)
|
|